Izložba Conora McGradya: “Entropijska država” u Galeriji Lamparni
U petak, u 20.30h, u galeriji DkC”Lamparna” izvrsna izložba irskog umjetnika Conor McGrady-a “Entropijska država”.
“Conor se već predstavio hrvatskoj publici samostalnom izložbom “Ulazeći u zonu kontrole” postavljenoj u Umjetničkoj galeriji-Split, 2021.godine. Iste je godine boravio u Labinu te kroz site-specific istraživanje prikupio dovoljno relevantnih podataka koje je uobličio u izložbu “Entropijska država” kojom konceptualno elaborira odnos između ideologije, arhitekture i topografije Labinštine.”
Kustos Damir Stojnić.
U galeriji DkC ”Lamparna” imamo jedinstvenu priliku predstaviti radove sjeverno-irskog umjetnika Conor McGradya i tako, barem na simboličkoj razini, malo izbalansirati proces masovnog iseljavanja Hrvata u Irsku. Conor se već predstavio hrvatskoj publici samostalnom izložbom “Ulazeći u zonu kontrole” postavljenoj u Umjetničkoj galeriji-Split, 2021.godine. Iste je godine boravio u Labinu te kroz site-specific istraživanje prikupio dovoljno relevantnih podataka koje je uobličio u izložbu “Entropijska država” kojom konceptualno elaborira odnos između ideologije, arhitekture i topografije Labinštine. Lokalitet Labina, Raše, kao i okolica tih dvaju gradova, postaje platforma koju Conor prisvaja u svrhu stvaranja slika kroz koje akcentuira povijesno nasljeđe ove regije snažno obilježene industrijskom baštinom i izmjeničnim ideološkim strujama koje su je oblikovale: od monarhističke do fašističke, te od kominističke do neo-liberalne. Njihov zajednički nazivnik nadaje se kao entropija budući da na te nekoć socijalističke i industrijske repozitorije sada, u najvećoj mjeri, polaže pravo priroda i neumitni procesi raspadanja. Riječima samog autora: “ Krajobrazi (okolice Labina i Raše ) ovdje operiraju kao nacionalni označitelj koji je također i ideološki, uokviren romantičarskim i sublimnim kao ključnim elementima unutar reprezentacijskog državotvornog okvira. Unutar tog konteksta arhitektura opsjeda krajobraze, dok sjećanje na rituale vezane uz rad, tijelo i otpor dovodi u pitanje padanje tih neobnovljenih ideoloških monumenata u zaborav.”