Izložba Vladimir Gudac “Folium Lauri Perforatum” u Galeriji “Lamparna”
U subotu 29. travnja u Galeriji KuC-a „Lamparna“ Labin, otvara se samostalna izložba jednog od pionira hrvatske konceptualne umjetnosti (suosnivač i član umjetničke skupine „TOK“), umjetnika, povjesničara umjetnosti, kritičara i istraživača Vladimira Gudca.
Izložbom pod nazivom „FOLIUM LAURI PERFORATUM“, što u prijevodu znači „PROBUŠENI LOVOROV LIST“, otvara se druga sezona trogodišnjeg ciklusa izložbi pod zajedničkim nazivom „V.I.T.R.I.O.L.“ autora Damira Stojnića, koja tematski problematizira odnose na relaciji Umjetnost i Alkemija.
Na izložbi „FOLIUM LAURI PERFORATUM“ zastupljeni su radovi Vladimira Gudca koji na začudan način tematiziraju nastanak i uporabu pisma na temelju njegovih vlastitih opažanja i proučavanja perforacija nastalih na lovorovom lišću, koje izvodi njemu nepoznati kukac, čiji se tragovi konzumacije lovorova lista zagonetno uobličavaju u znakove koji podsjećaju na slova, iscrtavajući tako misteriozne poruke koje autor koristi kao osnovne motive za svoje radove iz ovog ciklusa.
„Lovorov list je medij ili nosač poruke, a kukac na njemu je mediator, vođen čovjeku neshvatljivim impulsima. Posljedica tog Hermesovskog pothvata toliko je očita da samo maloumnik može negirati činjenično stanje.
Jer taj noćni ples, taj performance, iako u cijelosti neshvatljiv u pojedinostima, ostavlja tragove koji potiču misli i ostavljaju poput brazde dubok dojam.
Istina, to nešto grize očito list i jede ga, hrani se u lancu eko sustava, ali ostavlja iza sebe kozmičke signale koje čovjek može prepoznati ako želi. Treba se samo sjetiti kako je uopće nastalo pismo, kako su nastajali znakovi i simboli, slova kojima se može napisati znameniti paradoks ‘Da je nešto neopisivo’.
Uostalom Haarmann kaže: ‘Činjenica je da niti jedan jezik i pismo na svijetu ne postižu potpunu korelaciju između fonetskog i grafičkog izraza, između izgovorenog i napisanog’.“ (Vladimir Gudac, travanj 2017.)
„Drevni Mezopotamci vjerovali su da su ptice svete, jer su njihovi nožni prsti ostavljali otiske na mokroj ilovači koji su sličili klinastom pismu, i zamišljali su kako bi mogli saznati što bogovi misle kada bi odgonetnuli zbrku tih znakova.“ (Alberto Manguel, „Povijest čitanja“)
Vladimir Gudac rođen je u Opatiji 1951. godine. Diplomirao je povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1979. godine. Sedamdesetih godina bio je suosnivač i član umjetničke grupe „TOK“ koja je među prvima stvarala u idiomu konceptualne umjetnosti. Osamdesetih godina djeluje kao voditelj galerije Studentskog Centra u Zagrebu (1980.-1990.) gdje priređuje cijeli niz tada najradikalnijih umjetničkih izložbi. Bio je nastavnik-predavač u Školi za primijenjenu umjetnost u Zagrebu (1992.-2007.) i docent na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci (2007.-2016.). Surađivao je s brojnim nevladinim i drugim organizacijama u radu s mladima te kao voditelj intermedijalnih radionica na internacionalnoj sceni. Prvog dana listopada 2016. osnovao OPG. Živi i radi u Opatiji i Ljubljani. Građu za proučavanje perforiranih lovorovih listova pronalazi u Opatiji.
Izložba ostaje otvorenom do 13.05.2017.
Ponedjeljak – Subota, od 18:00 – 21:00,
Nedjeljom zatvoreno.
Ciklus izložbi V.I.T.R.I.O.L. sufinancira Ministarstvo kulture RH