U petak, 4. srpnja 2025., u DKC-u Lamparna otvaraju se dvije izložbe
Labin Art Express XXI u sklopu projekta Klub mladih „Klub 21“ DKC-a Lamparna pokreće ciklus izložbi, mladih (do 30 godina), nadolazećih umjetnika iz Istarske županije pod nazivom „Budućnost je sada“, koji bi u budućnosti mogli postati nositelji istarske i nacionalne suvremene umjetničke scene. Program, kog sufinancira Istarska županija – Upravni odjel za kulturu i zavičajnost, provodi se u suradnji Damirom Stojnićem, pročelnikom odsjeka primijenjenih umjetnosti na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci i umjetničkim voditeljem L.A.E. XXI, koji je odabrao tri studentice diplomskog studija na APU Rijeka da ove godine održe svoju prvu samostalnu izložbu u DKC-u Lamparna. Cilj programa „Budućnost je sada“ je ne samo poticanje stvaralaštva mladih u Istarskoj županiji, nego i educirati nadolazeće umjetnike kako da samostalno isproduciraju, organiziraju i postave vlastitu izložbu, uz pomoć mentora, Damira Stojnića i Deana Zahtile (L.A.E. XXI)

Prva će se labinskoj likovnoj publici predstaviti Tea Rajković iz Pule, rođena 28.04.2000., studentica 2. godine diplomskog studija primijenjene umjetnosti na APU u Rijeci, čija se izložba pod nazivom „Kuda ide zec?“ otvara ovog petka, 04.07., u 20:30 sati. Tijekom prijediplomskog studija bavila se kiparstvom, te je svoje kiparske radove predstavila na grupnoj izložbi pod vodstvom kipara Maria Devčića u Dnevnom boravku Društvenog centra Rojc u Puli (2018.), i na pulskom Metal Festu Goathell (2019.). Slikarske radove i radove u staklu predstavila je na festivalu Šćorice u Pićnu (2023.). 2024. godine sudjelovala je na 1. Hrvatskom bijenalu umjetničkog stakla u Zadru, te u sklopu projekta XIIxII 2025. Istra-Istria i na izložbi u Raši. U prosincu 2024., kao dobitnica nagrade za izvanredni uspjeh na prijediplomskom studiju svoje je radove izlagala u galeriji APURI, a u ožujku o.g. s radovima u staklu sudjeluje i na grupnoj izložbi „Fotografija i staklo“ u V.B.Z. Rijeka, povodom 20. godišnjice Akademije primijenjenih umjetnosti.

U seriji radova inspiriranih šumskim krajolicima, priroda postaje prostor transformacije i unutarnjeg putovanja. Šuma u mojim radovima nije samo pejzaž, već unutarnji svijet. Tih i nepredvidljiv gdje vlada instinkt i intuicija. Glavni motiv u ovim radovima je bijeli zec, koji u mojim radovima postaje vodič u dublju stvarnost. Zec je plah i radoznao, te je u meni probudio osjećaj povezanosti i nadahnuće da oko njega stvorim svijet koji je velik i pun prilika. Taj svijet u kojemu ja stvaram, a on istražuje. (Tea Rajković, 2025.)
Također u petak, 4. srpnja, u 21 sat, u Galeriji “Lamparna održat će se otvorenje druge ovogodišnje izložbe iz ciklusa “Pneumatici”, kog sufinancira Ministarstvo kulture i medija RH:
Andrej Zbašnik “Gomilanje – hiperjezična distribucija transcedencije.

Djelo izražava gomilanje informacija i tekstualno – pojmovnih konceptualnih, kontekstualnih relacija u dobu koje je prezasićeno bujanjem i hiperproizvodnjom informacija i pojmovnih jednadžbi, u svakodnevnoj informatičko – digitalnoj i biološko – fiziološkoj komunikaciji. Djelo je i kritika pojmovnih narativa i priča, koje konstruiraju specifične ideale i vizije koje su najčešće, unutar političkog i povijesnog tkiva, samo estetske ljušture bez odraza na egzistencijalnu praksu. Crteži se mogu percipirati kao čiste vizualne informacije, bez ikakvog semantičkog značenja, ali unutar poetske pojmovne mogućnosti, djelo je i konceptualna poezija koja izražava apsurdnost i besmislenost pojmovne komunikacije koja se najčešće svodi na nagovaranja, dogovaranja i određene zaključke koji sami po sebi često izvan metajezičnih okvira predstavljaju tek neosvještene, nesvjesne, ili pak programirane komunikacijske strategije kojima je cilj ultimativno ograničavanje bića u smislu njegovog razvoja kao slobodne žive energije, dakle, jezik i pojmovanje kao gomilanje informacija koje su postale isprazne i narativno besmislene fraze, konstatacije, ili činjenice proste zaglavljenosti u višku vrijednosti. Djelo sam stvarao tako da sam napisao određeni dio teksta bez razmaka i zatim sam kopirao i lijepio dijelove teksta (odabirući dijelove teksta bez logičke dosljednosti, bez linearne pravilnosti, dakle, odabirao sam dijelove teksta bez nekog pravila i redoslijeda, kopirao ih i lijepio stvarajući novu strukturu, novu stranicu, novi tekstualni crtež), dalje u stvaranju. Na taj način dobio sam riječi koje ne znače ništa u hrvatskom jezičnom standardu, nego mogu biti shvaćene kao potpuno nove jezične tvorbe, na nekom novom jeziku. Tim činom i strategijom također izražavam stav i spoznaju da se povijesni narativi i vrijednosne konstrukcije kroz proces kulturološkog sazrijevanja i rasta isključivo nadovezuju, recikliraju i revaloriziraju, redefiniraju i slijede jedan iz drugog u svim
porama ljudskih djelatnosti, međusobno se nadopunjavajući, ponavljajući, ili pregrupiranjem nadopunjavajući i progresivno bujajući kroz varijacije stvaraju nove aksiološke/vrijednosne kvalitete. (izvadak iz teksta kataloga izložbe, autora Andreja Zbašnika).

Andrej Zbašnik rođen je 16. 06. 1976. u Rijeci, živi u Čabru. Prve poduke iz likovnosti dobio je od oca Andrije, opću gimnaziju završio je 1994. godine u Čabru te iste godine upisuje Pedagoški fakultet u Rijeci (danas Filozofski fakultet), odsjek za likovnu kulturu, izborni predmet slikarstvo, na kojem se usavršava u klasi akademskog slikara Marijana Pongraca i akademske slikarice specijalistice Ksenije Mogin. Diplomirao 1999. godine i stekao stručnu spremu profesor likovne kulture. Od 2003. godine stvara i razvija konceptualni projekt „Organizam žive umjetnosti“ – cjeloživotni umjetnički projekt i proces, permanentni energetski performans, unutar kojeg u različitim medijima ( istražuje i izražava razne aspekte svjetova, svekolikog postojanja i bivanja. Od 2003. godine u suradnji sa drugim autorima razvija i konceptualni umjetnički projekt „Autor gradi autora“, koji istražuje relacije i odnose međusobnih autorskih nadogradnji u procesu formiranja umjetničkog djela. Interdisciplinarna suradnja i ostvarivanje dinamike različitih medija (slikarstvo, pisani tekst, fotografija, video, performans, likovne instalacije i konceptualne umjetničke prakse) osnovna je poetsko – filozofska konstrukcija njegove umjetnosti.
Do sada je osmislio i realizirao 26 samostalnih izložbi, sudjelovao na preko 100 skupnih izložbi i realizirao 30 raznih umjetničkih projekata, koncepata i performansa. Član je HDLU-a Istre i HDLU – a Zagreb, Društva hrvatskih književnika, ogranak Rijeka. Član je i suosnivač grupe „A4 format“, zajedno sa Darkom Brajkovićem Đepetom Njapom. Član je udruge „Dadanti“, udruge „Vilim“, te Ogranka Matice hrvatske u Čabru. Objavio četiri zbirke pjesama; „Sječiva tišine“, 2012., „Ulovljene zvijeri“, 2017., „Poeme o rosi čudnovatog beskraja“, 2022.,“ Nukleuo“ 2024.; dva romana; „Razbijene linije“, 2018., i „Logor Eja“, 2020., te poetsko –filozofski traktat „Pojmovno artikuliranje jedne (ne) mogućnosti spoznaje“, 2023. godine. www.andrejzbasnik.com
Obje izložbe mogu se pogledati do 18. srpnja 2025., samo radnim danom (ponedjeljak – petak) od 11- 15 sati.