Otvoren natječaj za mlade umjetnike “Zlatna lubenica”

U okviru 19. izdanja Media Mediterranea festivala, udruga Metamedij raspisala je natječaj „Zlatna lubenica“ za mlade umjetnike i umjetničke kolektive iz Hrvatske koji se bave suvremenom umjetnošću, novim medijima i inovativnim umjetničkim praksama. Na natječaj se mogu prijaviti radovi nastali nakon siječnja 2015. i/ili radovi koji još nisu producirani te koji odgovaraju ovogodišnjoj temi festivala – „Digitalna romantika“.

 

Natječajem će se pobjedniku osigurati (produkcija), prezentacija i dokumentacija rada na festivalu, putni troškovi i smještaj tijekom trajanja festivala.

Rok za prijavu je 9. kolovoza 2017.

 

Media Mediterranea festival će se održati 18. i 19. kolovoza, u Titovom parku u Puli.

 

Kome je namijenjen poziv?
Umjetnicima na začetku karijere (mlađima od 35 godina i/ili onima koji su diplomirali prije manje od 5 godina od vremena prijave) koji se bave suvremenom umjetnošću, novim medijima i inovativnim umjetničkim praksama. Na natječaj se mogu prijaviti pojedinačni autori i umjetnički kolektivi iz Hrvatske.

 

U izbor ulaze prijedlozi za umjetničke radove koji još nisu realizirani ali i već gotovi umjetnički radovi nastali u periodu nakon siječnja 2015. koji odgovaraju temi „Digitalna romantika“.

 

Što dobiva pobjednik natječaja?

 

  • Prezentaciju rada na Media Mediterranea festivalu
  • Dokumentaciju rada (fotografije i video)
  • Sredstva za produkciju rada (u slučaju da rad još nije realiziran)
  • Osigurane putne troškove
  • Smještaj u Puli

 

 

 

Opis teme „Digitalna romantika“

 

Digitalna romantika čežnja je za prošlim, nepovratnim, način tretiranja nove paradigme medija kroz prizmu starih, novih sustava kroz stare sustave, nemogućnost distanciranja od starih ideja.

 

Jesu li možda memes otpor prema digitalnoj revoluciji stvaranjem beskrajnih permutacija apropriranog sadržaja? Prerađivanjem povijesnih stilova do razine apsurda oni postaju lišeni bilo kojeg značenja, postaju samo ljuske prijašnje ideologije, dakle, ideologija sama za sebe, na koju se može «prikačiti» svaka druga.

 

Memes kao strategija kulturološkog otpora, punk postmoderne, vrijeme bez velikih narativa, nihilizam 4chana, rađanje Anona, Alt-right kao buntovništvo protiv lijevog konzervatizma – sve su to «meta-rebeli» pogubljeni u konstantnim mutacijama. Novi desničari, libertarijanci, transhumanisti, anarhokapitalisti, mimetički društveni poretci, naša realnost počinje ličiti na Southland Tales, 99% informacija su nebitne te su mamci i dimne bombe, binarna diverzija.

 

U binarnom sustavu sve je konstruirano od dvije vrijednosti, 1 ili 0, DA ili NE. Digitalno (binarno) je u svom načelu suprotno od romantičnog (emocionalnog, impulzivnog…), iako u doba Tindera, DA ili NE su jedina opcija i to puno DA i puno NE. Tinder je praktični primjer implementiranje statistike u ljubavne odnose pomoću zakona velikih brojeva. Povezivanje dvije polarnosti u jedno rezultira neurozom, borbom između “racionalnosti” i “emocionalnosti”, umnog i impulzivnog, između prirodnih zakona i subjektivnosti svijesti.

 

Pojavom distribuiranih mreža, brzom infrastrukturom te velikim brojem korisnika, tisućljeća kulturne aproprijacije te postepene mutacije eksponencijalno su se ubrzale, sa stotinu godina do par sati. Meta narativi pop kulture, pomiješani s povijesnim narativom, rezultiraju brzo razvijajućim patogenom, koji se širi digitalnim mrežama brže od španjolske gripe.

 

Dobar primjer neurotične subjektivnosti u povijesti je Romantizam, te potom ideje koje su se razvile pod utjecajem Romantizma u kasnijim stoljećima. Romantizam je Europski umjetnički i intelektualni pokret s kraja 18. st. koji se usmjeravao prema emocijama, individualizmu, prirodi, povijesti te aproprirao elemente različitih povijesnih razdoblja kao otpor industrijskoj revoluciji. Blisko je povezan s nacionalizmom te se smatra uvodom u fašističke ideologije prve polovice 20. st. Uostalom, umjetnički stil nacističke Njemačke je bio spoj grčke i rimske umjetnosti te arhitekture s elementima romantizma te heroizma. Repliciranje određenih razdoblja u svrhu lažnog dojma je definicija kiča, zbog simuliranja materijala ili stila drugog razdoblja te manjka autentičnosti (lokalnosti, povijesnog razdoblja).

 

Iz vizualnog pejzaža margina interneta, na forumima (reddit), blogovima, imagebordovima (4chan) i socijalnim mrežama možemo iščitati kako se u brzacima digitalnog toka definiraju ideologije, stvaraju zajednice, nastaju hibridi društvenih sustava, pojavljuje sinkronicitet i pokreću društvene promjene. Na tim zakutcima spaja se monarhija sa silicijskom dolinom (novi feudalizam), anarhizam s kapitalizmom (anarhokapitalizam)… ono što je u jednom trenutku marginalno, već sutra je dominantno (Alt-right – The Dark Enlightenment).

 

U zadnjih nekoliko godina često se spominje pojam “post-Internet art”, koji uključuje široki spektar praksi i radova koji se guraju pod isti nazivnik. U osnovici post-Internet art se bavi prelaskom digitalnog u domenu realnog, koristi citate vizualnih nusproizvoda digitalnih procesa te ih prenosi u materijalni oblik, materijalnu realnost. Na žalost, većinom se referiraju isključivo na vizualno, te rijetko nadilaze razinu forme, pogubljeni na periferiji sustava, umjesto da se bave samim sustavom.

Idemo propitati patogene, a ne njihove ljuske, sustave, a ne forme, razotkriti strukture koje stvaraju vizualne parazite. Dajte nam svoje smeće, svoje vizualne ispljuvke! Parajmo piksele, ubrzajmo mutaciju, neka vizualno dođe do svog krajnjeg nazivnika!

(autor teme: umjetnički direktor festivala Hrvoje Hiršl)

 

Postupak prijave:

Prijava na poziv treba sadržavati:

  • Ime i prezime autora (umjetničkog kolektiva uz popis svih članova)
  • Biografiju predlagatelja (do 1 kartice teksta)
  • Kontakt predlagatelja (broj telefona i e-mail), *u slučaju umjetničkog kolektiva navode se podaci jedne kontakt osobe.
  • Naziv rada/koncepta
  • Opis rada/koncepta i poveznica s temom Digitalna romantika (do 2 kartice teksta) *a/p vizualni prikaz (npr. fotografije/slike/skice/video)
  • Specifikacije tehničkih i logističkih potreba za realizaciju rada
  • Napomenu da li se radi o gotovom radu ili o radu koji još nije realiziran. U prvom slučaju potrebno je navesti mjesec i godinu nastanka rada te kada i gdje je do sada javno prezentiran.

 

Isti predlagatelj može podnijeti neograničen broj prijava. Za svaki pojedini umjetnički rad potrebno je ispuniti zasebnu prijavnicu. Seriju radova sagledavamo kao jedan rad.

Prijave s naznakom „Zlatna lubenica / Media Mediterranea“ primaju se na e-mail adresu mediterraneafest@gmail.com do 9. kolovoza 2017.

 

Autori radova bit će obaviješteni elektronskom poštom o ishodu natječaja.

Odluku o dobitniku nagrade „Zlatna lubenica“ donosi stručni žiri koji pri ocjenjivanju prijavljenih radova djeluje prema umjetničkim i stručnim standardima.