Izložba Bojana Štokelja u Galeriji “Lamparna”

U subotu, 11. lipnja 2016., s početkom u 21 sat u Galeriji KuC-a “Lamparna”, Labin, otvara se samostalna izložba kultnog i (pre)rano preminulog slovenskog umjetnika Bojana Štokelja (Postojna, 1956. – Divača, 2001.) pod nazivom “TOUR AROUND THE WORLD – BEFORE &AFTER IN THE BEGINNING / LOGOS, LOGOI & CORAL ISLANDS / FORMATRIX FACULTAS – 2”.

Riječ je o drugoj u novoj seriji izložbi pod nazivom “V.I.T.R.I.O.L.” autora Damira Stojnića, koja tematski problematizira odnose na relaciji Umjetnost i Alkemija, a koja će se, s još tri izložbe nastaviti do prosinca ove godine.

Uz tridesetak samostalnih i velikog broja skupnih izložbi održanih za života ili posthumno u zemlji i inozemstvu, Bojan Štokelj poznat je i po suradnji s znamenitim slovenskim umjetničkim kolektivom IRWIN te izradom scenografija za čuveni Moscow Theatre.

Na izložbi će biti predstavljeni Štokeljevi radovi iz 1991. godine. Na osam printeva, dimenzija 140 x 100 cm, umjetnik problematizira percepciju stvarnosti koju nam korporacijski sustav nameće kao novo prirodno okruženje, pa njihove marketinške oznake, logotipove ili logo-e (McDonald’s, NATO, Coca Cola, itd.), računalnom animacijom predstavlja kao prirodne formacije geoloških masiva ili udaljenih otoka (npr. Svastika), čime se nadovezuje na vlastito istraživanje odnosa između umjetnosti i njene eksploatacije u totalitarnim režimima.  Koncepciju izložbe zajednički potpisuju povjesničar umjetnosti i viši kustos Branko Cerovac, koji će je i otvoriti, te voditelj Galerije “Lamparna”, umjetnik i profesor slikarstva na Akademiji Primijenjenih Umjetnosti u Rijeci, Damir Stojnić.

mcdonalds

svastika5

LOGOS, Logo-i – kao samonikle prirodne pojave globaliziranog kozmo-kaosa jedno je od legitimnih područja alkemijsko–psihonautičkih, lingvističko-valno-genetičkih, fraktalno – računalno–grafičkih, pejzažno-slikarskih i “novomedijsko-turističkih” interesa i preokupacija, fundiranih na duhovit, smrtno ozbiljan i intrigantan način na tvrdim ontologijskim temeljima urušene, ruinirane “prirodne” stvarnosti Marxovih ne-postojećih “koraljnih otoka”. Mix kičaste žanrovske ljepote pejzažnog slikarstva, humorističko–kritičkog i prividno apsurdnog križanja “provedenog humanizma” s “provedenim naturalizmom”, naizgled sirove, autopoietične i autoreferentne “fraktalne” morfogeneze prirodnih fenomena s “ljudskim, isuviše ljudskim” (Nietzsche ) svijetom “logoa”, “brandova”, “barkodova”, svekolike heraldike “Kibernetičkog univerzuma”( McDonald’s, NATO,Microsoft, CNN, “kukasti križ” iliti “svastika”, Coca – Cola, INA, etc.), sjajno povezuje našeg medijskog putnika s tradicijama dadaizma, Pop Art-a, američkih “urbanih naivaca” i “psychodelije”od 60.-ih do danas, u monumentalnoj pokretnoj audio-vizualnoj slici naglašenih plastičkih, skulptorskih kvaliteta. Te su otoke i planinske lance isklesali gnomi “modernih vremena”, umreženi diljem globusa kojim se igra “Veliki diktator” (Ch.Chaplin).

(izvadak iz predgovora kataloga, Branko Cerovac, lipanj, 2016.)

Izložba ostaje otvorena do 25. lipnja nakon čega će se program V.I.T.R.I.O.L. nastaviti u listopadu o.g. samostalnom izložbom jednog od najznačajnijih hrvatskih konceptualnih umjetnika, suosnivača legendarne umjetničke skupine “Gorgona” koji je značajno utjecao i na umjetnike okupljene oko galerije “Podroom” u Zagrebu 70.-tih godina (grupa Šestorice), Dimitrija Bašičevića-Mangelosa.

Izložba ostaje otvorena do 25.06.2016. u ljetnom radnom vremenu Galerije “Lamparna”:

Ponedjeljak, Srijeda i Petak, od 18:00 – 21:00.

Ciklus izložbi V.I.T.R.I.O.L. sufinancira Ministarstvo kulture RH