Ciklus izložbi AKUMULATOR 2 Zdravko Milić “Terradrom”

U petak, 1. srpnja 2022., u galeriji DKC-a “Lamparna” u Labinu, s početkom u 21 sat, otvara se samostalna izložba poznatog i međunarodno priznatog labinskog umjetnika  Zdravka Milića, pod nazivom “Terradrom”. Nakon izložbe “Južna mora” Marine Banić Zrinšćak, koja još uvijek traje u jednom od dva prostora  Galerije “Lamparna”, ovo je treća po redu ovogodišnja izložba u sklopu trogodišnjeg ciklusa pod nazivom “Akumulator 2”, započetog 2021. godine, pod kustoskim vodstvom Damira Stojnića, voditelja Galerije ”Lamparna”.

Labinska i šira publika imati će priliku upoznati jednog drugačijeg, njima nepoznatog Milića, izvan njegovog već svima prepoznatljivog slikarskog izričaja. U Galeriji “Lamparna” biti će izložen samo jedan objekt većih dimenzija – instalacija koja se sastoji od umjetnikove trodimenzionalne ‘narativne’ intervencije u unutrašnjost koncertnog pianina. Ovim radom Milić se dotiče više tema s područja zabranjene arheologije, tajne povijesti svijeta, kozmologije i teorije konspiracije, koje interpretira kroz sebi svojstven umjetnički izraz.

STAVAK ZA TRANSPLANTIRANI KLAVIR U GMAZ-DURU

Hibridni Armagedon ljudi, mutanata, dinosaura i kojekakvih reptilskih podvrsta, natopljen fosforescentnom crvenom iz koje izranja nemilo užareno poprište paleo-nuklearnih ratova Mahabharate, dok netko nevidljiv upravlja tim kaosom ne pomičući tipke. Geološki masivi izrasli u manje planetarne partiture na notnim zapisima svemira i njihov zvuk čiji se planinski lanci decibela izvijaju u varijacije pucnja, fijuk metaka, plotun tenkovskih granata i raketnih projektila, jasno dajući do znanja da se u ovom paklenom stratumu nikome ne miruje, jer klavir je jetra koja prerađuje svu kopilad Apokalipse i svojim će akordima ispjevati njenu sveproždiruću utrobu u kojoj nastaje i nestaje svijet. Transplantacija umjesto “preparacije klavira” vizualijama sugerira frenetični ritam gorućih oktava, u čijem rasponu ambivalentne zmije naše priznate i nepriznate povijesti plešu sinusoidalni limbo drame postanka i povijesti, previše otrovne da bi bila probavljiva. Delirij događajnosti u utrobi klavira-jetre, gdje začinjene otrovima neprihvatljivih stvarnosti vriju želučane kiseline kometa dok se s puno neumjerenosti u jelu strovaljuju po drevnim staništima mezozoika, i ne ostavljajući mjesta suzdržanosti prisiljavaju nas da tu abdominalnu ranu gledamo s fascinacijom, magnetizirani strahotom prizora. T-Rex pruža kandže prebirući po nevidljivoj mandolini, reži i zavija o “djeci revolucije” izlivenoj u plastične vojnike, kao derivat nekad ljudskih bića, destiliran u laboratoriju nametnute stvarnosti, a prije nego su tu smjesu krvi, mesa, kostiju i hormonalnih tenzija izlili u epoksidni kalup, pretvorili su ga u želatinozno-ameboidnu smjesu s utisnutim pečatom rednog broja, egzistencije sprešane u plohu papira. Proglašen je opći rat i svi su primorani sudjelovati! Tribne i borilišta izjednačeni su kao i publika i gladijatori. Ostala je netaknuta samo imperatorova loža. Play it again Sam! Over and over again… Tko preživi svirat’ će? Komu ili čemu.

Damir Stojnić, lipanj 2022.

Zdravko Milić rođen je 1953. godine u Labinu. Srednju Školu primijenjenih umjetnosti, odjel grafike, završio je u Splitu 1973. Diplomirao je slikarstvo na Accademia di Belle Arti u Veneciji, 1977. godine u klasi prof. Carmela Zottija. Stručno je usavršavao mozaik na École Nationale Supérieure des Beaux-Arts u Parizu u klasi prof. Ricarda Licate (1988.). Od 1978. do 2006. godine djeluje kao samostalni umjetnik. Član je HDLU Rijeka i HDLU Zagreb. Od 2006. zaposlen je na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, gdje u zvanju redovitog profesora predaje na kolegijima Slikarstvo i Mozaik. Intenzivno izlaže od početka 70-ih godina te je do sad imao 103 samostalne izložbe i sudjelovao na preko 600 skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu, a za svoj je rad dobio 62 nagrade i priznanja. Bio je sudionik velikog broja međunarodnih slikarskih i kiparskih simpozija, a njegova se djela nalaze u mnogim značajnim privatnim i javnim zbirkama.

Izložba u Galeriji “Lamparna”, koju sufinancira Ministarstvo kulture i medija RH, ostaje otvorena do 15. srpnja 2022., samo radnim danima (ponedjeljak – petak) od 10 do 15 sati.