IAB – CLOSING DAY “U susret IAB-u 2018.” Petak, 30.09.2016.

Zatvaranje 1. Bijenala industrijske umjetnosti (IAB 2016) Galerija KuC-a “Lamparna” obilježiti će umjetničkim programom pod nazivom “U susret 2. Bijenalu industrijske umjetnosti 2018.”.

U 20 sati, biti će prikazan kratki, eksperimentalni film poznatog istarskog video-umjetnika i filmaša mlađe generacije, Matije Debeljuha (1980., Pula), pod nazivom “Grad od čelika (sjećanje na djetinjstvo)” iz 2014. godine. Film obrađuje umjetnikovo intimno iskustvo i doživljaj grada Zenice u Bosni i Hercegovini, kojega je u djetinjstvu posjećivao sa svojom majkom. Ovim filmom umjetnik je pokušao posredovati osoban doživljaj i nadrealistički osjećaj nestvarnosti rodnog grada njegove majke, vječito uronjenog u dim željezare čija je industrijska arhitektura uvjetovala urbanu strukturu samoga grada. Međutim, “prizori koje pred nas postavlja umjetnik ne pozicioniraju samo pitanja sjećanja, već mrežu različitih odnosa – pitanja budućnosti industrijske proizvodnje, identiteta gradova, kolektivne memorije i društvene i političke stvarnosti. Jer prizore industrijske arhitekture koju promatramo u radu Matije Debeljuha, iako predstavljaju grad Zenicu, danas možemo prepoznati kao prostore koji definiraju naš društveni i kulturni krajolik, a umjetnik usmjerava našu pažnju kako bi uputio na kontekstualan okvir u kojem se reflektiraju različiti socijalni i gospodarski odnosi, aktualna stanja i trenutne pozicije ne samo u Hrvatskoj, već u regiji i globalnom kontekstu.” (izvadak iz teksta “Meditacija o tragovima progresa i raspadanja”, Branka Benčić, 2014.)

Matija Debeljuh “Grad od čelika”
Matija Debeljuh “Grad od čelika”

Nakon projekcije filma, u 21 sat predstavit će se mladi, nadolazeći, multimedijalni, nizozemski umjetnik Philip Vermeulena, student završne godine ArtScience Interfaculty na Royal Conservatory & The Royal Academy of the Arts, Den Haag, s instalacijom pod nazivom “Physical Rhythm Machine”. Radi se  zatvorenom mehaničkom sustavu koji na posebno pripremljene panoe izbacuje teniske loptice do 130 kilometara na sat kako bi stvorio zvučne obrasce. No, instalacija se ne može smatrati tek kao instrument kojeg Vermeulen može svirati uživo, već i kao autonomni sustav koji stvara ritmove pomoću algoritama. Ona spaja grubu mehaniku i rane eksperimente pokreta klasičnog minimalizma. Ovaj rad realiziran je u sklopu ovogodišnjeg projekta “Summer sessions-mreža za razvoj talenata” održanog u Puli, kojega su u koprodukciji ostvarile udruge “Metamedij” iz Pule te “V2-institut za nestabilne medije” iz Rotterdama, a ujedno predstavlja i dio zagovaračkih te promidžbenih aktivnosti suradničkog projekta MP3 –OTVORENA PLATFORMA ZA PROMOCIJU, PROMIŠLJANJE I PRODUKCIJU NOVIH MEDIJSKIH KULTURA U ISTRI, kojeg od 2014. godine zajednički provode udruge Faro 11, Sonitus, Apoteka, Metamedij i L.A.E. XXI.

Philip Vermeulen (fotografija: Jochem van Laarhoven)
Philip Vermeulen (fotografija: Jochem van Laarhoven)

 

Klub mladih “Club 21” u 2016. sufinancira Ministarstvo socijalne politike i mladih, a djelatnost KuC-a “Lamparna”Ministarstvo kulture te Zaklada “Kultura nova”.